In and around Thunder Bay - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu In and around Thunder Bay - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

In and around Thunder Bay

Blijf op de hoogte en volg Marielle

02 Juli 2012 | Canada, Thunder Bay

Hoewel ik elk jaar landt in Thunder Bay, ben ik er nog nooit echt geweest. Nu Shannon in Thunder Bay werkt, heb ik de kans om een beetje rond te kijken. Als ik niet lui in de zon op het dek van de cabin wil liggen, kan ik met haar mee naar de 'stad'. Ik ga met George nog een keer naar de Sleeping Giant. En een dagje naar Fort William Historical Park. Dat blijkt heel leuk te zijn. Het is een complete replica, op de oude manier gemaakt, van het oorspronkelijke fort wat daar in 1815 gestaan heeft. Het was een tussenstation tussen de 'trappers', degenen die de bevers vingen, en het transport van de pelzen naar Europa. Het leuke is dat ze ook acteurs hebben die hun rol spelen van 200 jaar geleden en daar ook niet uit te krijgen zijn. Ik was verbaasd over de omvang van de pelzenhandel toen. Dat is waarmee Canada opgebouwd is. Ongelooflijk dat er uberhaupt nog bevers over zijn nu.....

Alles in Fort William is met de hand gemaakt, ze bakken zelf het brood wat ze eten, en ze laten ook zien hoe ze kano's maken. Dat wordt met berkenbast gedaan, wat heel waterdicht blijkt te zijn. Maar het kost wel een jaar om zo'n kano te maken. (ik zat al te denken om het thuis zelf ook te gaan doen natuurlijk).

We gaan ook nog naar het Blues Festival in Thunder Bay met Doug en Lesley. Het is leuk om ze weer te zien maar jammer dat het heel hard regent. Maar ja, de blues he.....

Een andere Canadese attractie is de tentoonstelling van Roy Thomas, een native artist. Hij is overleden maar er is een overzichtswerk in het museum in Thunder Bay. Ik moet flink wat logistieke moeite doen om er te komen, ga bij Jill Taylor de archeologe langs die me kan afzetten maar helaas kan ze zelf niet mee. Het is erg mooi. Op de een of andere manier stralen die schilderijen ontzettend veel energie uit. De energie van de natuur denk ik. Ik vind het heel mooi.


Since Shannon works in Thunder Bay now, I can easily catch a ride with her and explore the city....for what it's worth. One very interesting thing though was Fort William Historical Park. A complete replica of the old fort that was there since 1815. And the people that lived in the fort played by actors. I thought it was very interesting. I never realised how big this furtrading business was. Looking at all the pelts they had in the fort it's a wonder there are still any beavers out there at all.... What was interesting too is how they make canoes from birch bark how the natives used to do it. I had heard about that and it was very interesting too see.
We meet Doug and Lesley at the Blues Festival. It's raining terribly but that doesn't ruin the atmosphere. I wish I brought my tent though.
The last attraction I visit in Thunder Bay is the Roy Thomas exposition. I'm impressed by the energy these paintings have. I think I can feel the power of nature in them. Love it.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Thunder Bay

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 83119

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: