Canada reunion 2011 - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Canada reunion 2011 - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Canada reunion 2011

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

21 Juli 2011 | Canada, Red Lake

En dan ga ik toch nog weer naar Canada. Ze had eigenlijk niemand nodig deze zomer, maar dan een mailtje van Shannon op zondagavond: "can you please come? My summer student injured his knee-ligaments. Can you be here before friday?"
Woensdag zit ik in het vliegtuig en woensdagavond land ik in Thunder Bay. Zonder bagage weliswaar, die is ergens onderweg blijven hangen. (Toronto? New York? ik ben twee keer overgestapt...heel gedoe) Gelukkig heb ik medicijnen en lenzen in mijn handbagage. Wat is het heerlijk om hier weer te zijn en leuk om Shannon weer te zien! En zo vertrouwd, net alsof ik hier een maandje geleden nog was. Ik voel me alsof ik eindelijk weer eens flink kan ademen, frisse lucht...

We hebben een heel strak programma, donderdagochtend gelijk weg naar Red Lake. Ik hoef niks in te pakken want ik heb geen bagage dat is alvast makkelijk.
Alles voelt als thuiskomen, de hele rit naar Red Lake, het MNR kantoor, met Doug erin..
Die avond moet ik nog een kruisverhoor ondergaan door Doug, over omgaan met beren en andere veiligheids vaardigheden. Ik slaag wel maar niet met vlag en wimpel aangezien de eerste vraag is: wat kun je doen om problemen met beren te voorkomen? Het eerste waar ik op kom is, "de ton met eten aan een boom vast binden", zoals we dat altijd doen. Helaas is het goede antwoord: "het eten in een boom hangen" (wat we nooit doen, hallo, 20 kg.....) Betrapt. Ik wordt er nog zenuwachtig van, ben steeds bang dat ik nog meer verkeerd zeg hahaha.

Ze hebben mijn bagage doorgestuurd naar Red Lake airport. Ik begon er net aan te wennen om geen spullen te hebben, wel makkelijk eigenlijk.
We gaan naar de Point om een tent voor mij te halen, een zwemvest, een peddel, en een grote canvas drybag. Boodschappen doen, inpakken, de kaarten mee. Vrijdagmiddag 12.00 zitten we in het vliegtuigje van Hugh, de kano eronder gebonden en om 13.00 staan we in het park.
Let the adventure begin!

This summer there were enough volunteers to go with Shannon... I was very eager to do a few weeks of paddling, but it didnt work out. But then she calls me up on sundaynight, "one of my students hurt his knee, can you be here before friday?" Yes I can! Wednesdaynight I'm arriving Thunder Bay, thursday morning we are leaving for Red Lake. It feels like coming home, it's great to be back and meet everybody again. Friday morning we're on the waterplane into the park. Back into canoeing business!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: