Not funny - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Not funny - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Not funny

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

28 Augustus 2010 | Canada, Red Lake

Waarom lijkt het toch alsof ik altijd van die suffe dingen heb? (Hoewel, volgens mij hebben anderen dat ook alleen die vertellen het niet.)

Onderweg tijdens een van de portages was ik natuurlijk allemaal foto's aan het maken van de mosjes en de bloemen en de paddenstoelen. Voordat ik bij de kano kwam stopte ik de camera weer in de hoes en deed die (pikant detail) half dicht. Vervolgens probeerde ik bij de kano mijn pack in de kano te kieperen, boog voorover en hoorde " PLONS".

Het duurde een paar seconden voordat ik me realiseerde dat dat mijn camera was die voor op mijn buik uit de hoes in het water viel, en ik gilde! Shannon stond al met een voet in het water de boot vast te houden en probeerde hem eruit te vissen maar dat lukte niet. Ondertussen rukte ik mijn reddingsvest uit (want het is lastig duiken naar iets als je blijft drijven) en de rest ook maar om droog te blijven. Daarna sprong ik in het water om gelukkig direct het koordje van mijn camera te vinden en omhoog te brengen. Zeiknat. Onder m'n LCD scherm een half kopje water en ook in de lens. Shit shit shit shit. Ik was in ieder geval blij hem terug te hebben, heb het geheugenkaartje eruit gehaald en de batterijen en alles wat open kon opengemaakt. De rest van de dag hebben we de camera op de boot in de zon te drogen gelegd.

Het ECHT suffe verhaal was de volgende dag. Ik had m'n camera op een houtblok gezet in ons kamp, in de zon om te drogen. Ik ging even inspecteren hoe het ermee stond, dacht, "mmmm volgens mij zijn er een paar druppels verdampt, niet slecht!" De volgende seconde verstapte ik me op een rotsblok, en kon nog net BLOODY HELL!! roepen voordat ik in het water viel met camera en al. Shannon was een vuurtje aan het maken en hoorde me roepen gevolgd door een grote plons en toen ze omkeek zag ze een hand uit het water steken die probeerde een camera boven water te houden....

Iemand op kantoor had een goed idee om de camera in de "dehydrator" te stoppen, een soort luchtoven die je kan gebruiken om voedsel te drogen om mee te nemen op tochten. Daar heeft mijn camera dus de afgelopen drie dagen in gelegen, op 30 graden. Het ziet er best goed uit, alleen nog wat druppels in de lens. Nog maar een dagje dehydreren, ik houdt hoop.....

This is the sad, sad story of my camera. During one of the portages I was making a fotoshoot of little flowers and mosses and in my enthousiasm didn't put the camera completely back in it's case. When I tried to throw my pack in the boat, I bended forward and the camera fell into the water with a big plunge. After getting rid of my safetyvest I could jump in and get it. But it was filled to the rim with red, red water... We took the memory card and battery out and put it in the sun to dry (positive thinking).So. Shit happens. Bad luck.
The next day, the camera was out in the sun, lying on a rock at our campsite and I went over to check it.I held it up in the air, it looked a bit better...but then...I tripped over a rock and fell into the water. I screamed BLOODY HELL which made Shannon look up from her campfire. All she saw was a hand above the water holding the camera.
When we got back to the office some genius there (Anna) told us to put the camera in the food dehydrator. That worked miraculously. After three days of dehydrating it, there's only a few little drops left! I have high hopes for another day of dehydrating.

  • 29 Augustus 2010 - 07:31

    Wendy V:

    Haha, dank je wel voor de geweldige illustratie! Zo heb je helemaal geen fototoestel nodig, briljant. Weer een talent van je ontluikt/ontloken?
    Liefs Wendy

  • 29 Augustus 2010 - 12:55

    Tante Ien:

    He, Marielle, je vertelde toch dat je een onderwatercamera had gekocht? Of had je je 'gewone' camera meegenomen? Nou ja, we hopen dat ie het weer gaat doen en anders moet je maar tekenen, zoals men het vroeger deed. Liefs en groet van tante Ien en Ton

  • 29 Augustus 2010 - 15:15

    Mo:

    Oeps inderdaad een typisch Marielle aktie :-).
    Het zijn maar materiele dingen, zollang je zelf maar gezond en blij bent is er niks aan de hand. Veel succes daar.
    Liefs Mo

  • 30 Augustus 2010 - 20:14

    Mikey:

    come back. . . . .If we cannot see pictures we will not believe a word of your stories! and your aunts advice is by far the best! get an underwater camera . . . or return home immediately;-)))). We had some sunny spells and fresh breeze back home!!! jealous????

  • 02 September 2010 - 06:31

    Marjoleine:

    Jeetje wat een ontzettend gave tekening, heb je die echt zelf gemaakt? Als je terugkomt, kun je een nieuwe strip er van maken!! Ik denk dat het een groot succes wordt.
    Liefs en doe voorzichtig!
    Lein

  • 03 September 2010 - 09:18

    Cees En Margreet :

    we genieten van je verhalen en je belevenissen
    nog een fijne tijd samen
    groetjes cees en margreet
    uit cothen

  • 06 September 2010 - 17:39

    Jos:

    Ach wat kan jouw die camera schelen. Echt ver inzoomen kon je toch niet met dat ding :-p

  • 06 September 2010 - 17:40

    Jos:

    Wel een schitterende illustratie inderdaad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: