Number two... - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Number two... - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Number two...

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

02 September 2010 | Canada, Red Lake

Oke. Ik weet het, het is niet het leukste onderwerp, maar we moeten het er toch even over hebben. Want ik schrijf natuurlijk alleen maar de leuke dingen op, maar het is niet alleen maar rozengeur in de bush. Letterlijk.
Terwijl jullie thuis naar het toilet gaan, de lamp aandoen, op de bril gaan zitten, een tijdschrift lezen en vervolgens doortrekken, gaat het er hier wel even anders aan toe. Je ontlasten in de bush is meer een...belasting. Ik heb het zwaar! Het kost veel moeite. En tijd. Op de een of andere manier moet ik altijd 's avonds. Dat betekent in het half donker het bos in struikelen om zo ver mogelijk van het kamp af een plekje te zoeken. Uitkijken dat je geen tak in je oog krijgt. Dan vervolgens een gat graven met je handen. Die dan heel modderig zijn. Met die handen moet je nog proberen je drie lagen broeken (regenbroek, bushbroek en lange onderbroek) uit te wurmen. Dan op je hurken. Dat is niet comfortabel, en zeker niet voor lang. Dan zit je daar. Proberen te ontspannen. Te luisteren of je geen beer hoort. Ondertussen zijn de muggen die je vanaf het kamp gevolgd waren ook gearriveerd en moet je ze afwisselend van je gezicht en van je kont af slaan. En wat is dat gekriebel aan mijn benen? Oh nee, een mierenhoop... Hopelijk ben je er tegen die tijd achter gekomen of je wel of geen toiletpapier had meegebracht. Zo niet dan kun je nu nog terug. En weer opnieuw beginnen. Zo ja, dan moet het nu ongeveer gaan gebeuren. Want het wordt nu toch echt donker. En hoor ik daar iets in het struikgewas? Oh nee, ontspannen, ontspannen anders lukt het niet. Auw een mug. Zucht...
En als alles dan achter de rug is en ondergegraven en je door het donker terug struikelt zit het halve bos aan mos en takjes en muggen in je onderbroek te kriebelen.

En dan hebben we het nog niet over de avonden waarop we op een eiland kampeerden wat te klein was. Dan moesten we met de boot naar het vasteland voor onze " number two" zoals Shannon het noemt. Op afspraak. "Moet je al? Nee, jij? Nee ik ook nog niet. Oke, dan wachten we nog een half uurtje....ja, ik moet, nu!!!" En dan snel gaan peddelen.

Nee, wat ik het meeste gemist heb is niet de douche, mn zachte warme bed of andere dingen, maar als ik daar 's avonds in het donker tussen de muggen zit te zuchten denk ik met verlangen aan......mijn toilet thuis.


Well. It's not the nicest subject but somebody has to tell the truth about it. Having a crap in the bush is just crappy!! While you guys back home are going to the toilet, turn on the light, sit down comfortably on the seat, read a magazine, and flush, I'm having a much harder time out here! I have to go into the woods in the half dark, have my eyes poked out by branches, trying to find a spot as far away from the campsite as possible. Then dig a hole, get my hands dirty, peel down all the layers of pants that I'm wearing, with those dirty hands... I still haven't found a way to sit down comfortably. I guess there is no comfortable way. Sometimes at this point I realise I forgot my toilet paper and I have to go back and get some and start all over again. Or try to sit down and relax to get it done! But it's hard to relax when you keep hearing things, not a bear, is it? Musquitos are always following me from the camp and I have to alternate in waving them away from my head and my butt. So much for relaxing...And by the time I'm finished and walking back to the camp I have half the forest in my underwear in moss, lychen, branches and ants...Not even mentioning the times when we were camping on a small island and we had to paddle to the main land to even start with the whole procedure. I don't really miss hot showers, my warm soft bed or other stuff. But there are nights when I sit out there sighing and I so long for...my toilet...

  • 04 September 2010 - 08:32

    Tessa:

    Tja, het zijn toch bovenstaande verhalen die me blij maken dat je je camera in het water gemikt hebt (twice), zodat je ze niet kunt illustreren met foto's. :P

    Alles goed verder, ouwe poeperd? :D

  • 04 September 2010 - 09:20

    Marjoleine:

    Hilarisch, ik heb de slappe lach gewoon, wat een verhaal. Je moet echt columns gaan schrijven, je bent een natuurtalent!!!
    Kijk goed uit en geniet van het mooie Canada.
    Dikke kus! Lein

  • 06 September 2010 - 17:49

    Jos:

    Sorry dat ik zo laat reageer, ik zat even op de w.c. een boekje te lezen... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: