Derde en laatste trip. Gammon Lake-Johnson Lake - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Derde en laatste trip. Gammon Lake-Johnson Lake - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Derde en laatste trip. Gammon Lake-Johnson Lake

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

16 September 2010 | Canada, Red Lake

De herst is begonnen. Hier in ieder geval. Onze laatste trip was nogal...nat! We konden zaterdag bijna niet uitvliegen vanwege het slechte weer, maar tussen twee buien door zijn we toch vertrokken. Ik had er niet zoveel zin in. Vijf lange dagen in de regen. Uiteindelijk viel het weer nogal mee, het heeft niet veel geregend maar het was wel bewolkt, en koud en ... nat.
We hadden veel portages, lange ook, van 1 of 2 kilometer, en het is altijd twee keer lopen om alles over te brengen. De tweede dag moesten we in totaal 16 kilometer lopen! Met een kilo of twintig aan eten op de rug. In het begin probeerde ik nog om m'n schoenen droog te houden, maar na een paar meter moest ik dat opgeven. Er was geen enkele droge trail. Soms vanwege de regen, soms omdat de kreek ernaast over het pad heen stroomde en bij een van de trails had een bever zelfs een dammetje gelegd zodat het vol met water gelopen was en we er doorheen konden kanoen. Ik heb vijf dagen natte koude voeten gehad. Gelukkig had Doug me zijn superdikke slaapzak uitgeleend zodat ik 's nachts lekker warm lag. En zijn waterdichte megahandschoenen.
Er waren wat momenten waarop ik dacht, waarom doe ik dit ook alweer? ;-) Maar gedeelde smart is halve smart, en we konden de lol er ook wel van in zien. Het was leuk. Laatste trip van het seizoen.

Wet wet wet...The last trip was oke, not so much rain as we feared, but a lot of long portages and they were weeeeeeeet. One day we walked about 16 kilometers, with 20 kg of food on our back and up to our ankles in the mud... Some of the portages were just wet by the rain, others because the creek next to it had overflown, and one of them was flooded by a beaverdam and we could even paddle it. I had cold wet feet for five days. Thank god for Doug's superwarm sleepingbag and giant waterproof handgloves...I don't have much to say about it, the pictures speak for themselves....;-) But we had fun too!

  • 17 September 2010 - 06:21

    Miriam (NVIC):

    Hoi Marielle,

    Wat een avonturen zeg! Heerlijk dat we weer met je mee mochten genieten van je reis. Ik heb er zelf natte voeten van gekregen :-)
    Een hele goede vlucht terug naar huis en gezellig dat je volgende week weer op het werk bent. Ik mis je gezelligheid!
    Groeten, Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: