Van een reis komt een reis - Reisverslag uit Langbroek, Nederland van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Van een reis komt een reis - Reisverslag uit Langbroek, Nederland van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Van een reis komt een reis

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

14 Augustus 2010 | Nederland, Langbroek

Van een bruiloft komt een bruiloft wordt er gezegd. Nou, ik heb aardig wat mensen zien trouwen de afgelopen jaren maar voor mij ging het nog niet op. Nee, ik zeg: "Van een reis komt een reis!"

Vorig jaar in Nieuw-Zeeland ontmoette ik bij de bushalte in Thames Shannon, een Canadese biologe. Samen zijn we een paar dagen rondgetrokken op het Coromandel Peninsula. Shannon werkt in een provinciaal park in Ontario en gaat de hele zomer met een kano het park in. En daar heeft ze vrijwilligers voor nodig die meegaan. Dat leek me wel wat voor mij!

Toen ik haar in april voorzichtig mailde of ik haar op kon zoeken was haar reactie direct: yes! Come over! We'll have a great time! Sindsdien zijn er flink wat emails heen en weer gestuurd, over het "wanneer", en "hoe".

Ik moest van haar baas een certificaat hebben om te bewijzen dat ik geen gevaar oplever in de boot, dus ik heb nog een cursus "Canadees kanoën" bij Zwalker in Bergschenhoek gevolgd. Ik had al wel wat in Nieuw Zeeland gekayaked maar een Canadese kano is toch anders, namelijk open, en het peddelen was nog niet zo simpel als ik dacht. Om te beginnen kreeg ik een peddel met maar één blad! Ehh?!In een Canadese kano moet je maar aan één kant peddelen. En ondertussen met die éne peddel aan één kant wel de kano rechtdoor sturen! Dat was best lastig. Gelukkig zullen we met zijn tweeën in een kano zitten en zal Shannon hopelijk sturen. Daarnaast hebben we ook geoefend wat je moet doen als je kano omslaat. Eronder duiken in de luchtbel onder de boot en vanuit het water de boot optillen. Nou ja laten we maar hopen dat dat niet gebeurt....

Ik heb geboekt, ze komt me ophalen en dan...Eigenlijk heb ik geen idee wat precies. Maar ik ga vijf weken kanoën, kamperen, zwemmen, beren tellen, buiten zijn en lekker bijkletsen. Dus dat moet wel leuk zijn. En verder, wordt vervolgd!


A wedding leads to a wedding... they say. Not that I have noticed. In my experience: a journey leads to a journey! Last year in New Zealand I met a Canadian biologist called Shannon. She's doing the greatest job I can imagine: being outside all the time, canoeing in a nature parc, counting bears or something like that, AND getting paid for it.
I wanted to figure out whether this is a dream job or not and asked her if i could come visit her. She said yes! a lot of emails followed, some canoe practising in Holland for me, and off I go now! I actually don't really know what i'll be doing the next 5 weeks. Considering I will be canoeing, out in nature, camping and having a good time with Shannon I think I can't go wrong. Follow my adventures in Canada here! :-)

  • 15 Augustus 2010 - 07:25

    Jos En Sas:

    Heel veel plezier Marielle! Wel jammer dat je ons dit jaar alleen achter laat ;-)

  • 15 Augustus 2010 - 10:36

    Tim, Kees En Neel:

    He Marielle,
    we willen je een hele goede reis wensen en alvast heel veel plezier de komende weken! Geniet er lekker van! Enne... we zetten van de week nog wel even wat foto's voor je op de mail van je kleine neef :-)

  • 15 Augustus 2010 - 14:01

    Karin:

    Hi Mariëlle,

    Wat ontzettend gaaf dat je o.a. beren gaat tellen. Nou ja jij liever dan ik, maar....Ik wens jou ontzettend fijne weken!Geniet maar lekker en als je terug bent gaan we weer eens afspreken!

    Lieve groet, Karin

  • 15 Augustus 2010 - 17:16

    Mikey:

    Marrielle, cannot wait to see the pictures when you are back!!!! I bet you will have loads of fun. Don't go chasing bears and stay IN the canoe!
    Lucky you ;-))))))

  • 15 Augustus 2010 - 19:38

    Wendy:

    Ik had juist BramMeurkens verwijderd uit mn favorieten dus nu is er weer een plekkie vrij voor jou ;-)
    Heel veel plezier en ik ga je tuuuuuurlijk weer volgen.
    Dikke XXXX en sla maar een of andere lekkere zalmvisser aan de haak ofzo!!!

  • 16 Augustus 2010 - 09:01

    Jos:

    Waar blijft de rest? Hoeveel beren heb je al op de weg gezien? :-0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Langbroek

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 84317

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: