De vakantie is begonnen - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 Augustus 2010 | Canada, Thunder Bay

Het is leuk om Shannon weer te zien en we gaan gewoon verder alsof we elkaar niet al anderhalf jaar niet gezien hebben. Ze pikt me op van het vliegveld van Thunder Bay en we praten wat af onderweg naar haar 'cabin'.

Shannon woont in Nolalu, Northern Land of Lumber, zo'n 60 kilometer zuidwest van Thunder Bay. Haar cabin ligt aan een gravelroad, met een oprit van 500 meter zodat je helemaal van de weg afzit. Het is echt helemaal mijn soort huis, een houten huisje, en het ligt aan een klein meertje wat ze helemaal voor zichzelf heeft en waar we lekker in kunnen zwemmen en op een luchtbed dobberen.
Omdat het nogal afgelegen ligt, is de cabin zelfvoorzienend. Shannon heeft een houtkachel, zonnepanelen en een aggregaat voor de stroom, een eigen waterpomp die afhankelijk is van die stroom, en een eigen rioleringsafvoer. We moeten zuinig aan doen met het water en vooral met de stroom. Dat betekent geen uren douchen, en het toilet niet elke keer doortrekken. Het heeft wel iets vind ik om je bewust te worden van dingen die normaal gesproken zo vanzelfsprekend zijn. Eigenlijk is het nog luxe dat er binnen een toilet is, buiten staat het oude "outhouse" wat gewoon bril boven een gat in de grond is. Maar dat is mijn favoriete plekje want je kunt lekker met de deur open zitten!

Shannon vertrekt de eerste ochtend naar Thunder Bay voor een paar afspraken en ik slaap mijn jetlag een beetje uit. Op het dek bij het water liggen schildpadden te zonnen en twee eendjes zijn schattig aan het dobberen. Een uur later liggen ze er nog, naar het huis te staren en ik begin me een beetje aan ze te irriteren omdat ik me bekeken voel. Als ze er even later nog liggen bedenk ik me dat ze misschien wachten op voer! Ik loop naar buiten, de plank af naar het water, met wat brood, en kom er dan achter dat ze van plastic zijn.....

Ik voel me helemaal thuis in de cabin, maar Shannon werkt in Red Lake, een uur of 7 rijden naar het noordwesten, en daar huurt ze ook een appartementje. De volgende dag moeten we ons klaar maken voor vertrek. Het is heerlijk weer dus we gaan eerst nog een tijdje op het luchtbed op het meertje dobberen. De vakantie is begonnen! Een privémeer met glashelder water, ruisende bossen eromheen, de zon op je rug... Ik weet niet waarom ik dacht dat het niet nodig was om me in te smeren met zonnebrandcrème dus ik verbrand m'n kont genadeloos. Hoewel ik dat met name de volgende dag pas merk als ik ga zitten...

It's great to see Shannon again and we can't stop talking to each other. The next day is an easy day, just relaxing. She lives in a great cabin in Nolalu, 60 km's south of Thunder Bay, with her own litlle lake in front of the house. We soon have to leave though for Red Lake because that's the place where she works and where our trip will start from.
The morning before we leave we enjoy the weather and the lake while floating on an air matrass. A great way of relaxing. I did burn my butt though....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Thunder Bay

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: