The Fishing Experience - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu The Fishing Experience - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

The Fishing Experience

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

26 Juli 2011 | Canada, Red Lake

We hebben echt goed gepakt, niet teveel eten meegenomen. Vorig jaar heb ik me een breuk gesjouwd aan die ton dus wat mij betreft wilde ik nu liever een beetje minder eten en minder sjouwen.
Maar we hebben wel ingecalculeerd dat we dan een avondje vis eten. Vorig jaar was het vissen geen succes en eindigden we met tonijn uit blik. Nu gaan we het proberen op Sylvia Lake waar volgens de kaart "lake trout" en "walleye" (snoekbaars) moeten zitten.

Shannon weet waar ze ongeveer moeten zitten, langs de kust, waar veel rotsen liggen. Zij vaart en ik vis. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vis gevangen heb. Als ik 5 minuten heb gezeten en de hengel steeds heb uitgegooid zeg ik nog, "nou, ik snap niet wat mensen eraan vinden om te vissen." Maar dan ineens voel ik iets aan mijn draad trekken. Aargh! Ik heb beet! Maar ik haal niks binnen. Blijkbaar moet je, als je iets voelt, een flinke ruk aan je hengel geven zodat je de haak dan door die vis z'n lip trekt. Zielig!! Maar we willen vis eten, dus....
Weer een tijdje peddelen en uitgooien. Ik probeer "the Secret" toe te passen, ik stel me voor dat een vis onder op de bodem rondzwemt, mijn haakje ziet en erin bijt. En 10 seconden later gebeurt het ook echt! Ik moet echt trekken om mijn draad binnen te halen. Zo hard dat ik het eng begin te vinden. Wie weet wat er straks naar boven komt???!! Het blijkt een Walleye van een cm of 30 te zijn. Het valt me wel van mezelf tegen maar ik vindt het doodeng. Hij bllijft maar spartelen aan de haak en ik geef snel de hengel aan Shannon. Die haalt hem in de boot maar denkt dan dat ik hem dan kan pakken. ECHT niet. Ik spring nog liever uit de boot. Ik zit te griezelen als een kind. Zoals ik al zei, het valt me wel van mezelf tegen. Maar ja. Wat kan ik zeggen, ik heb in mijn studie niks over vissen geleerd ;-) We peddelen snel naar de kant waar Shannon hem zijn nek omdraait en fileert. Ik kijk goed hoe het moet maar ik zie het mezelf nog niet helemaal doen. Maar ik wil nog wel een vis vangen en dat lukt ook weer binnen 5 minuten. Als we de vissen een half uurtje later gebakken en wel op zitten te smikkelen ben ik wel een beetje trots.
p.s. volgens www.depreuverie.nl: "De snoekbaars is een zeer goed eetbare vis en staat op de menukaart van toprestaurants". There you go!

For the first time in my life I caught a fish! We had to, because we ran out of food (not really, we packed perfectly but did calculate to eat fish at one point). Shannon explained me the techniques, and I used "the Secret" to attract a fish to my hook (I imagined the fish to bite, it did :-)
Reiling it in I started to panic a little bit and I handed the rod over to Shannon. I was a little bit ashamed of myself. I shrieked like a little girl when Shannon asked me to get the fish!! NO WAY!! she had to do it all, reil it in, kill it, and filet it on shore. It did give me an adrenaline high though, so I wanted to go out and do it again! We did. Same place, within 5 minutes another bite, bigger fish though. Enough for dinner. It tasted good and well-deserved!
p.s on an internetsite: "walleye is a very tastefull fish which is on the menu in toprestaurants." There you go!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 83116

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: