The Banana from Holland - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu The Banana from Holland - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

The Banana from Holland

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Minneapolis

Nou ik heb even niks te doen dus tijd om te schrijven.....Ik heb mijn vlucht gemist in Minneapolis naar Thunder Bay. Ik had 2 uur de tijd tussen aankomst en opnieuw vertrek maar dingen zaten niet mee. M'n bagage was verdwenen, ik heb heel lang gewacht maar het kwam echt niet, ik had per ongeluk een banaan in mijn handbagage laten zitten (wat is dat toch altijd met mij??! dus toen werd ik bij de douane aangehouden en kreeg ik er van langs, en vervolgens heb ik de verkeerde tram genomen (het vliegveld is groooooot...everything in America is big) en kwam ik niet meer op tijd aan bij de gate. Ik was er om 2.08, de vertrektijd was 2.10 en het vliegtuig was er nog wel maar ik mocht er niet meer in. Gelukkig gaat er straks een volgende vlucht. Kan ik even uitrusten van al het rennen...

The Banana from Holland..
Dat ging ongeveer zo. Ik, afgestudeerd dierenarts en ook nog dochter van een fruitteler, op de hoogte van het risico van het importeren van ziektes via vlees, zuivel en fruit, had vorig jaar al bijna een plakje salami op mijn brood Nieuw-Zeeland ingesmokkeld. Bijna. Phew. Deze keer had ik dus expres geen brood met vlees meegenomen omdat het veel te gevaarlijk is dat ik het vergeet! Ik had wel een paar bananen bij me maar die had ik al opgegeten. Toen m'n tas bij de douane door de röntgen ging en de meneer achter het apparaat zachtjes tussen z'n tanden door floot, wist ik dan ook niet wat het zou kunnen zijn. Maar ik mocht even meekijken op z'n scherm en zag in full color onderin m'n tas onmiskenbaar.... een banaan??!! Ooooooeps!
"Sorry" zeggen was niet voldoende, ik moest bij een mevrouw bij een balie wachten en die ging de douane bellen. Ze zei samenzweerderig door de telefoon "we've got a Banana from Holland here". Dat was ik dus. Ik was als persoon al direct gereduceerd tot de misdaad die ik begaan had, namelijk "the Banana from Holland"...
Ze lieten me een tijdje wachten zodat ik me even goed kon schamen. Ik had ondertussen wel erge honger en had het lef om te vragen of ik de banaan alsnog op kon eten. Dat was natuurlijk uitgesloten. De banaan was bewijsstuk in deze zaak.
De meneer van de douane kwam eraan, met een blik op onweer en zwaaiend met een boete van 300 dollar. Hij gaf me een preek alsof ik zojuist op een van de ergst mogelijke criminele activiteiten was betrapt. Ik dacht heel even dat hij me die boete ging geven maar dat was een loos dreigement. Het was gewoon de bedoeling dat ik me heel rot zou voelen en dat ik het niet nog een keer zou doen. Dat eerste was goed gelukt. Dat tweede,tsja. Ik sta niet voor mezelf in. Ik ben de Banana from Holland....;-)

The banana from Holland

In short: I missed my flight to Thunder Bay. Have seen all of Mineapolis airport in one hour, most of this part running, but that didn't help to catch the plane. My luggage was gone, that's what kept me waiting, but on the bright side without that i could run faster. Not fast enough though....;-(
Another reason for my delay was that I was kept hostage at customs for having a banana in my daypack, oooops. I thought I ate them all. The lady called the customs officer saying "we've got a Banana from Holland here" and I felt it was me she was talking about. I was reduced as a person, into the crime I had committed...They made me wait to have plenty of time to feel ashamed, and I got a serious preach of the customs officer who was waving a 300 dollar fine in front of my face. He let me go.
I will take the next flight later and am hoping for my luggage to be waiting for me in Thunder Bay...



  • 16 Augustus 2010 - 09:33

    Sas En Jos:

    Nou, zo te zien doe je het allemaal weer op z'n Mariëlles!
    Flink balen dat jij alleen op vakantie bent gegaan in plaats van samen met ons. Wij zitten hier maar thuis te snikken van verdriet en verveling.....
    Maar.... geniet ervan, ben stinkend jaloers op al je biologie, buiten, kanoën, etc.
    En wel heelhuids terug, blijf uit de buurt van die beren!
    xxx

  • 16 Augustus 2010 - 14:22

    Alexander:

    Gestruikeld over een banaan!!!! Een appel kan ik me nog wel voordstellen maar een banaan... je mag ook niets meer van die amerikanen!

  • 16 Augustus 2010 - 16:44

    Wendy:

    Oh dus je hebt nog geen foto's....nou jah zo'n banaan is ook niet echt bijzonder om op de kiek te zetten...

  • 16 Augustus 2010 - 18:38

    Tessa:

    Heb ik je nou nog dat labeltje voor om je nek meegegeven met je adres en telefoonnummer erop, zodat mensen je weer thuis af kunnen leveren als ze je vinden?

    Geintje hoor, jij komt vast wel op je pootjes terecht. Geniet van je reis!

  • 16 Augustus 2010 - 19:38

    Michel Vennema:

    Wat is dat nou? Wil ik net mailen voor een drankje in Utrecht, zit jij je een beetje uit te sloven in Minneapolis met een banaan :p

    Hoop dat de rest van je reis wat soepeler verloopt ;)

    Gr. Michel

  • 17 Augustus 2010 - 11:47

    Eric D:

    het is een gave :-)

  • 18 Augustus 2010 - 10:22

    Berry:


    Een banaan, verkeerde tram, te laat voor het vliegtuig....echt iets voor Marielle.
    Aan de reacties te lezen zijn er toch wel veel mensen die jou erg goed kennen!!!
    Ontspan en geniet!!!
    Heel veel liefs van je vader en moeder.
    (Met Jane gaat het prima)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 13595
Totaal aantal bezoekers 84333

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: