On the road to Red Lake - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu On the road to Red Lake - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

On the road to Red Lake

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 Augustus 2010 | Canada, Red Lake

De rit naar Red Lake is zo'n 7 á 8 uur rijden, dat is hier natuurlijk niks, maar vanuit Nederland zou je dan al in Midden-Frankrijk zitten! We hebben gelukkig nog steeds genoeg om over te praten,(werk, mannen, reizen, toekomst), zien een mooie zonsondergang onderweg en af en toe een dier omdat die in het schemer uit het bos komen.

We zitten net een beetje in te kakken als we langs de kant van de weg een auto zien staan. Dat blijkt te zijn omdat er beneden in de 'ditch' in het gras een moose (eland) met twee kalveren staat. We stoppen om een foto te maken maar op dat moment klinkt er een schot. Iemand in de auto schiet op de moose! Ik ben nogal in shock, Shannon is doortastend en zegt dat ik het nummerbord op moet schrijven. Het blijken indianen te zijn, of eigenlijk, "first nations people" of "native people" en die mogen het hele jaar door op alles wat los en vast zit jagen. Maar vanuit de auto schieten is wel verboden omdat het gevaarlijk is.

Het lijkt me eerlijk gezegd ook wat te simpel. Kom op zeg, ga een dag het bos in, een spoor volgen en als je dan geluk hebt schiet je een moose, maar niet langsrijden en dan hé, een moose, stop even, ik schiet 'm even dood..... Het is extra sneu omdat het een moederdier is en de twee kalveren zullen nu waarschijnlijk verhongeren. We rijden door en Shannon belt een conservation officer die ze kent vanuit haar werk, die er iemand op af zal sturen om te kijken of ze iets illegaals doen. De lol is er wel een beetje af voor die dag. We zijn er stil van....

It's a 7 hour drive to Red Lake, which is nothing, here.
There's nice scenery on the way, and we are enjoying the sunset when something nasty happens. We see a car standing at the shoulder of the road, and next to it in the ditch there are three moose eating grass, it seems like a cow and two calves. We pull over too, to take a picture but the guys in the car turn out to be native people and they shoot the moose! That is shocking to me, especially since she's got calves. We write down the number plate of the car but apparently native people are allowed to hunt anytime and anywhere. Not FROM the car though. We report it and will be contacted several times afterward to give a statement and talk to the conservation officer.
That ruins the day a little bit....