Having a break in Thunder Bay - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Having a break in Thunder Bay - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Having a break in Thunder Bay

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

10 September 2010 | Canada, Red Lake

Zo. Terug in Red Lake. De afgelopen dagen hebben we in en around Thunder Bay in Shannon's cabin doorgebracht en een beetje vakantie gevierd. Precies wat ik even nodig had. De cabin is een hele fijne plek om te zijn. En we hebben wat leuke dingen gedaan, we zijn twee keer naar de film geweest. De eerste keer naar Avatar, wat een prachtige film! Ik loop al drie dagen net zo dansend zoals de Na'vi. En nog een keer een girls' night out, naar "Eat, pray, love", met Jill, wat heel gezellig was. We hebben met George samen gehiked naar de top van de Sleeping Giant Mountain, en hebben gezwommen in Lake Superior (superkoud). We zijn naar Grand Marais geweest in the US of A (en dit keer geen gezeur met bananen bij de douane). En we hebben gelummeld en op het meer gedreven (met zonnebrandcreme dit keer). Zooo lekker rustig.

Omdat we veel op de weg gezeten hebben rondom zonsondergang hebben we aardig wat wildlife gezien.Dan rent er ineens een beer de weg over. Of een vos. Of er staat een moose te grazen. Helaas geen foto's daarvan omdat het dan te donker is.
De score tot nu toe:
3 beren, 6 vossen, 3 moose, 2 stinkdieren, een stuk of 20 herten, en 7 muizen (in de muizenvallen in Shannon's cabin....aaaaaaah zielig)
Shannon's moeder heeft af en toe een beer op bezoek in de tuin maar die zijn we steeds misgelopen.

Gisteren weer 7 uur in de auto hiernaartoe. Vandaag pakken en morgen vertrek voor de laatste kanotrip het park in. Het ziet er niet al te florisant uit. Het regent continu en de maximum temperatuur is 15 graden geloof ik. Ik weet nog niet of ik wel zo'n zin heb. Doug is zo lief geweest om me zijn waterdichte handschoenen en zijn supersupersuper-slaapzak voor extra koude nachten uit te lenen. Ik kan niet slapen als ik het koud heb. En ik zit een beetje in over m'n humeur onder deze omstandigheden. Doug misschien ook?!..:-)


Het is heel leuk om elke keer berichtjes van iedereen te krijgen:-) Dankjewel iedereen!


We had a little holiday back in Thunder Bay and it was just what I needed after all the travelling and packing and unpacking. We went to see two movies, Avatar (great!!) with George and we had a girls night out with Jill and went to "Eat, pray, love". We went hiking with George to the Sleeping Giant and had a swim in cold cold Lake Superior. We even made a trip across the border, to Grand Marais, to do something touristic. And not even any hassle at the USA customs. phew.
Thanks to a lot of being on the road around sunset we saw 3 bears now, some more moose, a lot of foxes and deer, and I learnt to recognise the smell of skunk on the road.
My nerves are a bit more relaxed after this little holiday, but the weather forecast for our last trip is not making me very excited...15 degrees and rain. I'm a bit worried I won't be able to keep up a good mood under heavy circumstances, which to me is: being cold at night! Doug was sweet enough to lend me his heavyduty sleeping bag. I guess he recognises a Dutch wimp when he sees one...

  • 10 September 2010 - 19:10

    Wilma:

    Wat is het toch leuk om jouw verhalen te lezen! Ik kan me voorstellen dat deze vakantie best vermoeiend is. Misschien moet je er nog een weekje strandvakantie achteraan plakken? Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Groetjes, Wilma.

  • 13 September 2010 - 10:29

    Jos:

    Betekent het feit dat je nieuwe foto's geplaatst hebt dat het drogen van je camera in die machine gelukt is?
    Sterkte met het kamperen. Hier schijnt voor de verandering de zon weer eens.

    O ja, over camera's gesproken: ik heb een nieuwe gekocht. Een hele mooie ;-)

    En ben je zondag al terug? 's Avonds vier ik mijn verjaardagsfeestje. Kom je ook?

    Groetjes en knuffie Jos.

  • 13 September 2010 - 12:42

    Margreet:

    Cees wil met je volgende reis je camera wel dragen

    veel plezier verder

    Margreet en Cees de Kruyff

  • 13 September 2010 - 13:31

    Melanie:

    Hoi Marielle,
    Het is echt genieten om je verhalen te lezen!! En wat een avontuur... HEERLIJK! Ik ben benieuwd wat voor ander mens er terugkomt. Geniet de laatste dagen nog met volle teugen! Tot snel weer...
    Liefs,
    Melanie
    ps: je bent ingedeeld op de woensdagavond, alle info ligt tussen de post als je thuiskomt.


  • 15 September 2010 - 15:58

    Margreet:

    een goede en voorspoeige thuisreis toegewenst.

    groeten

    Margreet en Cees

  • 16 September 2010 - 14:02

    Marielle:

    Aw Jos ik ben pas maandagmorgen om half zeven op schiphol...denk je dat jullie het laat maken zondagavond? ;-) dan kom ik nog! Mooi dat je een nieuwe camera hebt gekocht kan ik je oude overnemen??? mijne werkt niet goed meer.... snap het niet!!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 83138

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: