I need a holiday - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu I need a holiday - Reisverslag uit Red Lake, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

I need a holiday

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

02 September 2010 | Canada, Red Lake

Twee-en-een-halve week geleden pakte ik mijn tas om naar Canada af te reizen. Daar aangekomen pakte ik na twee dagen m'n tas om van Thunder Bay naar Red Lake te verhuizen. Ter plekke moest er gepakt worden om het park in te gaan. In het park moet je elke dag je tent opzetten, alles uitpakken en de volgende dag weer inpakken. Toen we thuiskwamen moest alles schoongemaakt worden, laten drogen en weer inpakken en opruimen. En klaarmaken voor de volgende trip. Gistermiddag zijn we teruggekomen, alles weer uitpakken, schoonmaken, ophangen, laten drogen, weer inpakken. Vanochtend heb ik m'n tas gepakt omdat we vandaag vanuit kantoor direct door gaan rijden naar Thunder Bay. Het is dit weekend "Labour Day", een nationale feestdag, en omdat Shannon afgelopen weekend gewerkt heeft hebben we een paar extra dagen vrij. En dat is maar goed ook. Ik ben toe aan vakantie!

I've been here for two-en-a-half weeks now, and have probably packed my bag about... 15 times? We've been travelling from Thunder Bay to Red Lake, from Red Lake into the park, from the park back to Red Lake, back to the park, back to Red Lake, and now back to Thunder Bay. Every night in the bush it's unpacking, every morning it's packing, and when we get back it's unpacking, cleaning, letting stuff dry, and packing again. I'm becoming better and better at it, but, I need a break! We're going back to Thunder Bay for Labour weekend and we'll have a little holiday...

  • 02 September 2010 - 14:52

    Miriam (NVIC):

    He Marielle,

    Doe je wel een beetje rustig aan daar? Wel genieten he? Veel plezier nog.

    Groeten, Miriam

  • 03 September 2010 - 09:29

    Max:

    Naar het prachtige Canada, en dan nog gaan zeuren ook ;)

  • 06 September 2010 - 15:51

    Sas En Jos:

    Hoi!
    Hoe is het met je camera? Leeft ie nog? En anders verwachten we nog wel een paar tekeningen voordat je terugkomt.
    Ennuh.... je wc wacht op je thuis! Houd vol!
    xxx

  • 07 September 2010 - 07:16

    Natasja&kaj&Wil:

    Hoi Marielle,
    Ik heb net van Wil deze site doorgekregen zodat wij je kunnen volgen in canada. Ik hoop dat je het beter hebt dan ons. Hier is het alleen maar regen.
    Groetjes van iedereen hier.

  • 07 September 2010 - 09:24

    Ester:

    Hoi Mariëlle,

    Wat een mooie verhalen schrijf je, over wat je meemaakt! En wat een mooie foto's! Ik ben inderdaad ook benieuwd of je camera het heeft overleefd....

    Mijn mobieltje ligt nu te drogen.... Een jaar geleden is er al eentje gesneuveld, die 2 x in water was gevallen. Maar vorige week heb ik het gepresteerd om mijn jas in de was te stoppen (even de zakken gecontroleerd: sleutels, portemonnee, autopapieren etc.....eruit gehaald) Paar uur later, toen mijn jas buiten hing te drogen dacht ik: waar is mijn mobieltje? Het zijn ook van die kleine dingen tegenwoordig! Geef mij maar zo'n ouderwetse koelkast! Die 1,5 jaar oude vorige telefoon, die had ik nog. Die gebruik ik nu weer.

    Maar, eigenlijk dacht ik afgelopen zondagavond aan je. Tijdens het kijken naar "Boer zoekt vrouw, de kick-off". Vergeleken met jouw avonturen daar, lijkt het helemaal niet interessant of belangrijk.... Maar ik las in één van je verslagen dat je ook kan piekeren over vanalles en nog wat, o.a. relaties.
    Maargoed: Ik heb een leuke boer gezien op tv! Misschien iets voor jou. Hij zou ook graag op vakantie willen, naar bijvoorbeeld Afrika. (Nou, en dat is wat, hoor, een melkveehouder die op vakantie wil....Neem dat van mij aan.....Afgelopen 2 jaar zijn wij totaal denk ik 4 nachtjes op vakantie geweest. Ik hoop binnenkort 5 dagen Barcelona te regelen...

    Als je geïnteresseerd bent, dan is er wel haast geboden. Binnen 12 dagen moet er dan een brief geschreven worden.
    Nieuwsgierig???
    Kijk maar op www.boerzoektvrouw.kro.nl
    Hij heet Gijsbert.

    Zowieso nog een hele fijne reis! Schitterend!

    Groetjes Ester
    en Jacob, die had je site vanochtend al bekeken.

  • 07 September 2010 - 19:54

    Eric:

    tis ook nooit goed he :-)

    zondag met ze 18en naar hohemlimburg

  • 08 September 2010 - 05:34

    Marjoleine:

    Hey Yel,
    Gisteren je neefje Timmetje gezien. Wat een ontzettend mooi jongetje zeg. Echt een schatje!
    Gaat het goed met je daar, ik heb nog geen nieuwe verhalen gezien? of zit je in de bush?
    Liefs,
    Lein

  • 09 September 2010 - 17:43

    Wendy:

    Ja die Boer Gijsbert is wel wat voor je ;-)Lekker ding uit de provincie Utrecht dus wat wil je nog meer... Kom maar snel terug haha.
    Nog een fijne laatste week he!
    XXXXXXXX

  • 10 September 2010 - 16:02

    Marielle:

    Hihihi he Ester dankjewel voor het meedenken!!! :-) Nog geen houthakker aan de haak geslagen hier dus wie weet moet ik het toch in Holland zoeken...;-)

  • 10 September 2010 - 17:43

    Berry:

    Erge mooie foto's, maar ik mis je reisverslagen.
    Archeologie kun je momenteel ook in Wijk bij Duurstede.
    Graven,zeven,graven,zeven...
    Heel veel liefs en een dikke kus van je vader en moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Lake

mariellegoescanada

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2012

In and around Thunder Bay

30 Juni 2012

The leech experience

29 Juni 2012

Quetico Provincial Park 2012

26 Juli 2011

The Fishing Experience

25 Juli 2011

The Insect Experience
Marielle

Vorig jaar in NieuwZeeland kwam ik Shannon tegen, die als biologe in Canada werkt. Ze gaat de hele dag de natuur in, kanoën, beren tellen, en wordt daar nog voor betaald ook... Lijkt me helemaal geweldig. Om nou eens uit te zoeken of dat echt zo geweldig is..ga ik haar vijf weken opzoeken. Volg mijn avontuur in Canada!

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 83137

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2010 - 19 September 2010

mariellegoescanada

16 Januari 2009 - 22 Maart 2009

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: