Quetico Provincial Park 2012 - Reisverslag uit Quetico, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu Quetico Provincial Park 2012 - Reisverslag uit Quetico, Canada van Marielle Vernooij - WaarBenJij.nu

Quetico Provincial Park 2012

Blijf op de hoogte en volg Marielle

29 Juni 2012 | Canada, Quetico

Weer een bezoek aan Canada! Shannon heeft helaas haar baan in Woodland Caribou Provincial Park opgezegd, omdat ze zo veel heen en weer moest reizen. Ze werkt nu in Thunder Bay. Deze vakantie ga ik daarom doorbrengen in haar huisje, wat voor mij fijn is om even bij te komen, en we gaan een lang weekend op pad in Quetico Provincial Park. Dat is wel heel leuk, want Shannon is hier opgegroeid. Haar vader was parkopzichter daar, en ze woonden in een huis in het park. Ze heeft het altijd over Quetico gehad dus ik ben wel erg benieuwd.

De dag dat we vertrekken staat er een ontzettende wind. Vooral als we op het eerste grote meer, Pickerel Lake, moeten we flink tegen de golven in peddelen. De eerste nacht brengen we 'windbound', noodgedwongen door op een klein strandje in Pickerel. De volgende ochtend is het windstil en peddelen we zonder enig probleem door naar Rawn Lake, waar we het geluk hebben het hele meer, met eiland in het midden, voor onszelf te hebben. Paradijs! Het is heerlijk weer dus we lummelen en luieren, liggen in de zon, en zwemmen rond het eiland. Gewoon even lekker niks. Dat is wel anders dan wanneer we op expeditie waren, want dan moesten we toch elke dag weer inpakken en op pad. Het heeft een andere sfeer en is heel ontspannend. Ik geniet.

Op de terugweg varen we even langs het huis waar Shannon is opgegroeid. Dat is toch wel heel bijzonder, om in zo'n park op te groeien. Altijd maar buiten op avontuur, met de kano. Ik begrijp ook ineens waarom ze zo stoer en op zichzelf is.

This time we go to Quetico Provincial park. Shannon left WCPP so i'm just visiting to relax in her cabin, and we plan a trip for the long weekend of Canada Day to Quetico. This is quite special, since Shannon grew up there, and is always mentioning it. So i'm very curious to go out there. The first day we get windbound on Pickerel Lake, which is a new experience for me... But when we get up early next morning, the wind's gone and without problems we reach Rawn Lake. There's no one there and we get to camp on the island as if it was our own private lake. It's gorgeous weather and we have a great time just relaxing and enjoying the beautiful environment.